Spółka SEALABLE Solutions GmbH, wieloletni partner MMR Group TransComfort, wspólnie z firmą Künstler Bahntechnik GmbH stworzył unikalny w skali światowej system VeloGleis o konstrukcji stalowej z rdzeniem w postaci wytłaczanego profilu elastomerowego.
System VeloGleis tworzy całkowicie zamkniętą powierzchnię podczas korzystania z drogi przez rowerzystów lub pieszych. Praktycznie każdy profil szyny i rodzaj przytwierdzenia nadają się do wykorzystania w systemie VeloGleis. Mocowanie profilu elastomerowego odbywa się poza miejscem budowy, a w konwencjonalnym kanale torowym nie ma żadnych dodatkowych komponentów. System umożliwia łatwą wymianę szyn bez skomplikowanych robót drogowych. Czyszczenie systemu odbywa się przez otwory do przepłukiwania, a naprawy nawierzchni można wykonywać w każdy wymagany sposób.
VeloGleis nadaje się do montażu w łukach nawet o najmniejszym promieniu, w rozjazdach, a także w miejscach występowania infrastruktury okołotorowej i wykazuje pełną zgodność z normami PN-EN ISO 5470-2, PN-EN 1433 i PN-EN 50162.
Korzyści systemu VeloGleis to:
1.Bezpieczeństwo i funkcjonalność
- System torów tworzy całkowicie zamkniętą powierzchnię, umożliwiającą bezpieczne przemieszczanie się rowerzystów i pieszych.
- Trasa testowa nie wykazuje żadnych pogorszeń funkcjonalności i bezpieczeństwa po 200 000 przejazdów.
2. Standardowe komponenty zapewniające ekonomię
- Konwencjonalne profile walcowane mogą być używane jako prowadnice.
- Można stosować nawet standardowe mocowania (płyta falista i zacisk szynowy).
3. Łatwa konserwacja i serwis
- Szybka i łatwa wymiana szyn bez konieczności wykonywania skomplikowanych prac budowlanych.
- Możliwość maszynowego czyszczenia systemu poprzez odkręcenie pokryw.
- Możliwość naprawy szyn za pomocą prostego procesu reprofilowania / spawania.
4. Przemyślany projekt
- Małe elementy są rozmieszczone w konwencjonalnym torowisku kolejowym.
- Mocowania profilu elastomerowego znajdują się poza obszarem eksploatacji.
- Istnieje możliwość opróżnienia systemu.
5. Uniwersalne możliwości montażu
- Montaż w łukach nawet o najmniejszym promieniu.
- Montaż w zwrotnicach (torach rozgałęźnych) i rozjazdach.
- Montaż na szynach dylatacyjnych.
6. Certyfikaty i licencje
- Profil elastomerowy zgodny z PN EN ISO 5470-2 (odporność na ścieranie).
- Konstrukcja skrzyni zgodna z normą PN EN 1433, klasa obciążenia D400.
- Certyfikacja prowadzenia po torze.
- Izolacja od prądów błądzących zgodnie z PN EN 50162.
Przeczytaj więcej szczegółów o VeloGleis w naszym artykule i skontaktuj się z nami: https://bit.ly/2ZceO6S
Mariusz Zaremba
Deputy Sales Director, Railway Vehicles OE Infrastructure
mariusz.zaremba@mmrgroup.pl
+48 679 013 797